Studenție & Carieră

Jurnalism narativ la FJSC & my five word story

cum-am-ajuns-sa-lucrez-in-pr

Ocazional, în timpul facultății, mi-au plăcut câteva cursuri. Spun ocazional pentru că sunt lesne de numărat pe degete și, dacă mă gândesc mai bine, jumătate dintre materiile care îmi vin în minte au mai degrabă legătură cu profesorii care mi le-au predat. Altele, nu mi-au plăcut fix din cauza profesorilor. Dar asta este deja o altă poveste.

Anul acesta (mai exact, anul III de FJSC) am descoperit numele unui curs care m-a făcut să zâmbesc (serios, chiar a fost prima dată când am zâmbit citind orarul): Jurnalism narativ. Este susținut de jurnaliști de la Decât o revistă (una dintre puținele reviste pe care le citesc cu mare încântare).

*

Ce presupune un astfel de curs? 

O definiție aproximativă a jurnalismului narativ ar fi aceea că spune povești adevărate într-un mod atractiv, foarte apropiat de literatură. Recitind, îmi dau seama că a sunat mai plictisitor decât a fost seminarul de astăzi care a reușit să mă energizeze chiar de la 8 dimineața! (nu sunt o persoana matinală, deși mi se pare că mă concentrez mai ușor pe scris în prima parte a zilei).

Astăzi am povestit (în scris, cum altfel?) despre relația mea cu scrisul. Și așa mi-am adus aminte de primele încercări, primele scrisori imaginare și începuturile blog pentru suflet.

Însă nu ne-am limitat doar la asta. După o exemplificare a ceea ce înseamnă show, don’t tell, am primit o temă fooarte drăguță: write a 5 to 8 words storyClasicul exemplu care îți sfâșie inima de-a dreptul pentru 6 word story este:

For sale: baby shoes. Never worn.

Da, era temă, însă inspirația a fost cu mine de astă dată și, pentru că tot eram la capitolul relația cu scrisul am scris o poveste în cinci cuvinte:

Descoperirea scrisului mi-a schimbat viața.

*

Care este povestea ta în 5 – 8 cuvinte?

18 thoughts on “Jurnalism narativ la FJSC & my five word story

    1. Felicitări pentru curaj, Laura! Ai 30% reducere la comandarea cărții. Și, desigur, intri în tragerea la sorți pentru a câștiga un exemplar gratuit. Extragerea o voi face (doar) când se vor strânge zece comentarii.

      Liked by 1 person

      1. Mulțumesc pentru apreciere, Andreea! Nu e curaj, ci o dovadă de acceptare! Sper din inimă să strâng banii pentru carte – care deja este pe lista mea de dorințe de ceva vreme, cât despre noroc la extrageri și concursuri..nu prea am :). Te iubesc!

        Liked by 1 person

    1. Frumos! Ai 30% reducere la comandarea cărții. Și, desigur, intri în tragerea la sorți pentru a câștiga un exemplar gratuit. Extragerea o voi face (doar) când se vor strânge zece comentarii.

      Like

Spune-ți părerea

