Chestii livrești

Da, și eu citesc literatură română

citesc literatură română

Citesc literatură română și mă mândresc.

Citesc autori cunoscuți, autori premiați, dar și autori de a-i căror cărți nu știe decât un număr mic de cititori. Citesc cărțile autorilor pe care îi cunosc, celor pe care îi admir, dar și cărțile celor de care vreau să învăț.

Cel puțin asta am reușit să realizez în 2016 (până acum) și vreau să continui în același ritm. Dacă anul trecut am descoperit doar câțiva autori români, anul acesta am decis să-mi iau revanșa. Așa că i-am căutat, i-am citit și i-am cumpărat pe toți cei care mi-au atras atenția, indiferent de editură, numărul de like-uri pe facebook sau popularitate. Mai cu seamă pentru că și eu am intrat în categoria ”autori români contemporani” când mi-am lansat cartea, în luna aprilie.

Din păcate, n-am reușit să vorbesc despre toate cărțile minunate pe care le-am citit pentru că nu mi-a permis timpul (recunosc că, între a scrie despre o carte și a citi una prefer varianta a doua). Așa că astăzi vreau doar să le enumăr (mi-ar lua mult prea mult timp să povestesc despre fiecare în parte) și să reînnoiesc un îndemn:

Citiți literatură română! Susțineți autorii români! Dați banii pe cartea care vă place! 

Într-o ordine care reprezintă nu valoarea cărților citite, ci ordinea în care am făcut cunoștință cu ele, aceasta este lista cărților românești pe care le-am citit în 2016:

 

  1. Simona Popescu – Exuvii (Ed. Polirom) – recenzie aici
  2. Alexandru Voicescu – Malad (Ed. Herg Benet) – recenzie aici
  3. Dan Lungu – Cum să uiți o femeie (Ed. Polirom)
  4. Matei Vișniec – Scrisori de dragoste către o prințesă chineză (Ed. Humanitas)
  5. Ioana Pîrvulescu – Întoarcere în Bucureștiul interbelic (Ed. Humanitas) – recenzie aici
  6. Andrei Cioată – Toate sfârșiturile sunt la fel (Ed. Celestium) – recenzie aici
  7. Flavius Simion – Resurecție (Ed. Celestium) – recenzie aici
  8. Dan Lungu – Sunt o babă comunistă (Ed. Polirom)
  9. Augustina Șiman – Cămașa lui (Ed. Librex Publishing) – recenzie aici
  10. Iulian Tănase – Cucamonga (Ed. Herg Benet)
  11. Ioana Duda – Instinct (Ed. Herg Benet) – recenzia aici
  12. Ana Mănescu – Alter.ego (Ed. Herg Benet) – recenzia aici
  13. Savatie Baștovoi – Învățăturile unei prostituate bătrâne către fiul ei handicapat
  14. Octavian Paler – Autoportret într-o oglindă spartă (Ed. Polirom)
  15. Ana Mănescu – Stresul dintre orgasme (Ed. Herg Benet)
  16. Ana Mănescu – Quasar (Ed. Herg Benet)
  17. Iv cel Naiv – Cartea săruturilor (Ed. Vellant) – recenzie aici
  18. Ana Barton – Jurământ de rătăcire (Ed. Herg Benet)
  19. Camelia Cavadia – Măștile fricii (Ed. Trei)
  20. Chris Simion – În fiecare zi Dumnezeu se roagă la mine (Ed. Trei)
  21. Igor Guzun – Vinil
  22. Dan Coman – Căsnicie (Ed. Polirom)
  23. Ioana Cristina Casapu – Deviații de stereo (Ed. Casa de Pariuri Literare)
  24. Anda Docea – Camere de hotel (Ed. Herg Benet)
  25. Maria Cristiana Tudose – Eu sunt femeie (Ed. Bestseller) – recenzia în curând

… și, până la sfârșitul lui 2016, vreau să citesc:

Matei Vișniec – Iubirile de tip pantof, iubirile de tip umbrelă

Anca Vieru – Felii de lămâie

Simona Antonescu – Fotograful curții regale

Simona Antonescu – Darul lui Serafim

Doina Ruști – Manuscrisul fanariot

Ioana Nicolae – O pasăre pe sârmă

Norman Manea – Întoarcerea huliganului

Daniela Zeca Buzura – Istoria romanțată a unui safari

 

Voi ce cărți românești ați mai citit? Ce-mi recomandați? 

P.S: fac update la articol cu recomandările voastre, promit 🙂

 

6 thoughts on “Da, și eu citesc literatură română

  1. Recomand, Marina Neagu Frumuseți monstruoase și Urlet în tăcere, Theo Anghel, Seria Am murit din fericire, Lina Moacă, Oameni, îngeri și demoni, Natașa Alina Culea: Marat, Natașa, bărbații și psihanalistul, Lupii trecutului Sofia.

    Liked by 1 person

Spune-ți părerea

