Bookhauls · Chestii livrești

Bookhaul: octombrie 2016

ce-e-nou-in-biblioteca-mea

După o luuuungă pauză în care nu am mai ținut această rubrică, mi s-a făcut dor. Inițial, ea era parte din Jurnal de cititoare de pe Blog pentru sufletÎnsă, o dată cu deschiderea noului blog, cred că ar trebui să vă povestesc aici ce e nou în biblioteca mea. Scopul nu este să mă laud cu achizițiile lunii, ci să interacționăm cât mai mult. Aș vrea să știu ce noutăți v-ați cumpărat voi, de unde și ce recomandări aveți pentru mine. Promit să întorc serviciul legat de recomandări! 🙂

Octombrie 2016 a fost o lună bună în ceea ce privește noutățile de pe rafturile mele. În parte, pentru că am avut din nou timp să colind nestingherită prin anticariate, în parte pentru că am primit multe cadouri literare. În altă ordine de idei, biblioteca mea s-a îmbogățit luna aceasta cu 11 titluri.

*

Special thankies to Nemira!

Prietenii mei de la Editura Nemira mi-au trimis un curier surpriză pe la jumătatea lunii, adică o selecție de patru titluri alese dintre noutățile lor (deși, recunosc, am fost leneșă și nu am apucat să postez încă recenzii pentru cărțile de la ei, deși m-am îndrăgostit irevocabil de Julian Barnes).

Ce mi-a trimis Nemira? Un roman ale cărui dimensiuni mă sperie puțin (pentru că, de regulă, citesc mai mult în mijloacele de transport decât acasă și nu știu cum voi putea căra În noaptea timpului de Antonio Molina în Bookletta mea). Asta nu înseamnă că nu sunt super entuziasmată, de fapt, doar că, probabil, voi aștepta ceva zile mai libere în care să pot citi în tihnă. De asemenea, în colet erau și două cărți de non-ficțiune despre care nu apucasem să aflu: Nu veți avea ura mea de Antoine Leiris (deja citită, urmează recenzia!) și Cu ultima suflare de Paul Kalanithi (pusă pe #tbrlist – lista cărților pe care vreau să le citesc). Și, să nu uit de Un an de studiu de Anne Wiazemski – carte care presimt că va fi pe gustul meu (citisem o recenzie acum câteva luni).

*

Scotoceli prin anticariate și grupuri de vânzare de cărți

După o vară în care nu am colindat prea mult anticariatele (deși am stat în București), octombrie m-a prins cu mult drag de carte. Așa am dat peste Pe drum de Jack Kerouac la prețul de 8 lei într-un anticariat de pe Magheru (promit, curând, un articol despre anticariatele de unde îmi cumpăr eu cărțile). Știam despre carte de ceva vreme și, pentru că am prins un preț bun am profitat de asta ca să o cumpăr acum.

Grupurile de vânzare de cărți sunt locuri în care găsesc mereu cărți în stare foarte bună la prețuri mai mici decât în librării/anticariate. Deși sunt persoane care scad doar câțiva lei din prețul de librărie (genul acela de persoane care nu vând aproape niciodată), sunt și persoane de la care am cumpărat deja de câteva ori la prețuri până în 20 de lei. Așa că luna aceasta m-am ales cu Necredincioasa de Ayaan Hirsi Ali, o carte menționată, în treacăt, de o profesoară de la facultate pe care o admir. Am dat 16 lei pe carte și mi-am propus să o citesc în noiembrie.

*

Cadouri, cadouri, cadouri

Încă nu a venit Crăciunul și nici ziua mea nu a fost, însă, de când sunt o #booklettagirl am parte des de surprize literare din partea Rusandei Cojocaru – fondatoarea Bookletta. Astfel, luna trecută mi-a pus #fatapecarte. Ea și Victor Miron (omul din spatele campaniei #cartilepefata) au făcut câteva zeci de cliente fericite dăruindu-le câte un exemplar personalizat din Cărțile pe fațăȘi, tot de la Rusanda, am primit cadou un exemplar dintr-o altă carte a lui Victor Miron – Trai în doi (pe care am devorat-o în metrou, în drum spre casă, chiar în aceeași zi).

cărțile pe față

*

3, 2, 1… Kilipirim!

Așteptam cu mare entuziasm ediția de toamnă a târgului de carte cu discount Kilipirim. Din experiențele anterioare, m-am întors cu plasele pline de cărți (și încă aș mai fi cumpărat multe dacă îmi permitea bugetul). Pentru cei care nu știu despre Kilipirim, acesta este un târg de carte unde edituri mari (Humanitas, Nemira, Polirom, Trei etc.) aduc cărți cu mici defecte sau cu reduceri foarte mari. Starea cărților este, în general, de anticariat, însă găsești și cărți noi, iar prețurile încep de la 5 lei și nu sar de 25 – 30 de lei chiar dacă vorbim de colecții cu prețuri mari în librării precum Raftul Denisei, seriile de autor Polirom sau Fiction Connection. Noutățile editurilor au în general reduceri de 20 – 30% (ca la târgurile mari de carte).

Am fost puțin dezamăgită anul acesta. Oferta Humanitas nu mi-a surâs prea tare. Asta după ce anul trecut, la același târg, am achiziționat vreo cinci titluri din colecția Raftul Denisei la prețuri de 10 lei/bucata. Am găsit, totuși, Întoarcere în secolul 19 de Ioana Pârvulescu într-o ediție mai veche pe care am plătit doar 10 lei.

Editura Nemira avea, în schimb, reduceri mari. De acolo mi-a luat Niveluri de viață de Julian Barnes cu 5 lei și Christine de Stephen King cu 10 lei. Erau multe cărți de Stephen King, Julian Barnes și ceva sf-uri la prețuri de 10 – 15 lei, însă m-am abținut pe cât posibil.

*

… și o poză de grup:

ce e nou în bilioteca mea

Voi ce noutăți ați adus în bibliotecă în octombrie? Ce titluri îmi recomandați?

5 thoughts on “Bookhaul: octombrie 2016

  1. Interesante toate cartile, sa le citesti cu placere si abia astept recenziile.
    Cu ultima suflare vreau si eu sa o citesc, am auzit ca este foarte emotionanta si imi plac cartile de genul. Eu iti recomand trei carti fenomenale de la Nemira care fac parte din Trilogia Balcanica. Mie mi-a plecut enorm de mult, posibil sa fie si pe gustul tau daca ai spus ca abia astepti sa citesti Un an de studiu 🙂 Iti las un link catre recenzia primului volum, ca sa iti faci o idee (http://twistinmysobriety-alexa.blogspot.ro/2016/07/recenzie-marea-sansa-de-olivia-manning.html)

    Lecturi frumoase !

    Liked by 1 person

  2. Lectura placuta!!!!!!…..din pacate nefiind momentan in Rom reusesc sa citesc in romaneste doar din grupul facebook Gutenberg 2 unde fac download,deci multumesc tuturor de acolo cu aceasta ocazie……in rest citesc in spaniola sau engleza…..seara frumoasa!!!!!

    Liked by 1 person

Spune-ți părerea

