Chestii livrești · Gânduri adunate · La pas prin București & Evenimente · Viața în București

Gaudeamus 2016: noutăți care mi-au atras atenția

unblogdeidei-2

Gaudeamus 2016 a început, iar singurul motiv pentru care nu am fost încă din prima zi să-mi umplu sacoșa cu noutăți (sunt perfect conștientă că stocul este suficient, însă nerăbdarea mea atinge cote alarmante și, cu toate că nu voi începe nici măcar una dintre cărțile achiziționate de la acest târg în zilele imediat următoare, nevoia de cumpăra nu-mi dă pace) este acela că vineri, sâmbătă și duminică mă găsiți la standul Booklettageanta pentru femeia care citește (vă aștept cu drag să mă vizitați, mai ales pentru că avem reduceri faine și o provocare pentru toți bookaholicii).

Titlurile au fost deja ochite, însă lista propriu-zisă nu am apucat să o întocmesc până acum. Din fericire, am deja câteva dintre noutățile toamnei în bibliotecă. De fapt, cam jumătate dintre cărțile care mi-au atras atenția toamna aceasta sunt deja achiziționate (m-am mișcat repede, știu).

O să vă vorbesc deci de câteva titluri de la fiecare editură dragă și sper ca lista mea să vă inspire în achiziționarea de titluri faine.

*

*

Editura Litera

dupa-ce-te-am-pierdut_1_fullsize

”După ce te-am pierdut” de Jojo Moyes (continuarea romanului Me before you). M-am îndrăgostit de primul roman al lui Jojo Moyes despre care am scris aici și am fost foarte entuziasmată de faptul că va apărea și continuarea atât de repede. În plus, am citit câteva păreri despre faptul că partea a doua este chiar mai bună decât prima, iar pe mine m-a intrigat peste măsură textul de pe copertă și m-a dus cu gândul la ideea că nu e chiar atât de ușor pe cât ți-ai dori să schimbi un om. Bineînțeles, dacă ajungeți la standul editurii Litera, eu zic să nu ratați nici Me before you. Are de toate: umor, o poveste de dragoste, o scriitură cursivă și capacitatea aceea de a-ți da de gândit asupra a tocmai ce ai citit.

Editura Trei & Pandora M

untitled-design-6

Presimt că la standul celor de la Editura Trei se va duce mare parte din bugetul alocat pentru Gaudeamusul de anul acesta. Au multe, multe noutăți, iar colecția Fiction Connection este unul dintre crush-urile mele literare.

”Te las să pleci” de Clare Mackintosh.  Adaugă pe copertă ca referință două titluri ale aceleiași edituri pe care le-am adorat și m-ai câștigat ca cititor. Nici măcar nu mai contează despre ce e vorba în carte. Simpla menționare a cărții ”Fata dispărută” este suficientă să mă facă curioasă și dornică de lectură. Tot la Editura Trei apare și continuarea seriei Helen Grace – ”Casa păpușilor”. Sentimentele mele sunt mixte cu privire la această apariție. De ce? Am adorat prima carte din serie ”Ghici cine moare primul”, însă partea a doua ”Ghici ce-i în cutie” mi s-a părut mai slabă. Probabil că nu mă voi abține totuși să o cumpăr, trebuie să recunosc asta. Tot din seria thrillelor care mă atrag prin textul de pe coperta patru, face parte și ”Într-o pădure întunecată” de Ruth Ware. Nici măcar nu am un argument mai bun decât faptul că sună bine de tot descrierea. Good job, editură dragă! Editura mai are și alte titluri interesante, însă voi încerca să diversific wishlist-ul (oricum nu voi cumpăra toate acestea cărți despre care vă vorbesc) așa că trec la Editura Pandora M care aduce la târg cel de-al treilea roman din Teatrologia Napolitană de Elena Ferrante: Cei care vin și cei care pleacă”. Am citit doar prima parte – ”Prietena mea genială” și mi-am achiziționat între timp și ”Povestea noului nume”. De ce îmi place? Pentru că, printre altele, este o poveste despre o mare și frumoasă prietenie.

P.S: mi-a atras atenția și romanul lui Liane Moriarty – ”Am uitat să fim fericiți” însă am sentimente foarte contradictorii. Textul de pe coperta patru arată bine, însă mă tem să nu fie o lectură chick-lit. Cel mai probabil voi aștepta să apară recenzii, deci am să spun pas acestui titlu la Gaudeamus.

*

Editura Nemira

unnamed

Cu Editura Nemira lucrurile sunt ceva mai simple. Eu nu citesc literatură sf & fantasy așa că lista se scurtează considerabil. Am însă un crush pe colecția Babel și, recent, am observat că au lansat niște titluri de non-ficțiune foarte interesante. Oh da, și Julian Barnes! Ăsta-i primul autor la care mă gândesc că vine vorba de Nemira. Concluzie? ”Zgomotul timpului” este cartea care îmi face cel mai tare cu ochiul. Și, tot din colecția Babel, dacă ajungeți la standul editurii, aruncați o privire și după ”În noaptea timpului”. Din fericire, eu am primit-o deja împreună cu alte noutăți de la editură despre care v-am povestit aici.

*

Editura Polirom

untitled-design-7

Editura Polirom este o altă editură de la care mă întorc cu multe titluri după târgurile de carte. La primul meu Bookfest, în 2015, am câștigat un voucher de 100 de lei de cheltuit la orice editură vreau eu și am ales Poliromul. Îmi plac mult atât colecția Polirom Actual, cât și Polirom Top 10+ (da, poate calitatea cărților nu-i dintre cele mai bune, dar le ador pentru formatul mic și prețul accesibil), iar autorii români pe care îi publică ei sunt dintre preferații mei. Raportat strict la noutăți, lista se limitează la două titluri: ‘Meseria de romancier” de Haruki Murakami (la care mă atrage titlul, însă după o scurtă răsfoire într-o librărie nu cred că vreau neapărat să o am în bibliotecă) și Coajă de nucă” de Ian McEwan (încă nu am reușit să citesc nimic de McEwan deși am câteva titluri de-ale lui în bibliotecă). Cea de-a doua m-a atras pentru perspectiva narativă: ”un fetus a cărui mamă şi-a înşelat soţul cu fratele acestuia şi acum plănuieşte să-l otrăvească”. De răsfoit și posibil de luat acasă!

Editura All

untitled-design-8

Editura All nu este una dintre editurile de la care să dețin foarte multe cărți, însă ”noile haine” ale colecției Strada Ficțiunii m-au cucerit atât de tare încât mi-am îndreptat atenția spre cărțile lor. Și am avut o surpriză plăcută! Dintre noutățile pe care le-au pregătit pentru Gaudeamus mi-au atras atenția trei cărți: o carte de non-ficțiune – ”Dragă, mă duc la Charlie” (pe care pur și simplu știu că nu sunt pregătită să o citesc acum, însă o voi avea în vedere pe viitor) și două dintre cărțile care au îmbrăcat haine noi: Povestea asasinilor mei” și Senilitate”.

Editura Publica

untitled-design-9

O editură pe care o descopăr puțin câte puțin în fiecare zi și care și-a făcut loc în orarul meu de lectură din această vară, cărțile celor de la Publica sunt un adevărat răsfăț pentru orice bookaholic care vrea o lectură non-fiction interesantă. Din vară încoace am tot observat multe noutăți interesante, iar aparițiile de la Gaudeamus sunt pe primele locuri în wishlist-ul meu. Mi-au atras atenția: ”Arta interviului” de Lawrence Grobel nu vreau să lucrez în presă, dar asta nu înseamnă că nu mă interesează să citesc o carte bună despre cum se realizează un interviu și TED TALKS. Ghidul oficial TED pentru vorbit în public”. În afară de cele două noutăți pregătite pentru Gaudeamus, deja am intrat în posesia altor două titluri interesante de la editură: ”Curaj cât trebuie” – o minunată colecție de citate despre care am să vă povestesc săptămâna viitoare și Făcut pentru creație” – o lectură pe care o am în vedere pentru următoarea perioadă.

Cam atât despre noutățile pe care mi-am propus să le aduc acasă. Voi v-ați făcut lista sau sunteți mai degrabă genul de cititori care achiziționează pe loc, direct de la stand?

6 thoughts on “Gaudeamus 2016: noutăți care mi-au atras atenția

  1. Daaa nu e rau sa ai o lista dar poti adauga ceea ce vezi nou si ti se pare interesante….se pot asculta ideile celor prezenti….o seara minunata iti doresc!!!

    Liked by 1 person

    1. Chiar așa am făcut. Lista a fost orientativă, însă teancul de cărți de după Gaudeamus a sărit peste lista și inclusiv buget alocat :)) Din păcate am avut ceva probleme cu laptop-ul și nu am reușit un bookhaul.

      Like

Spune-ți părerea

