Chestii livrești

Top 5 cărți care mi-au întrecut așteptările în 2016

unblogdeidei-5

După un top cu cele mai bune zece titluri citite anul trecut, mi-am dat seama că a fost puțin nedrept din partea mea să aleg doar zece cărți. Cu siguranță, dacă instituiam o secțiune de mențiuni, lista ar fi continuat mult. Așa că m-am decis să vă mai povestesc în alte câteva articole despre niște titluri bune citite în 2016.

Așa am ticluit un top 5 cărți care mi-au întrecut așteptările în 2016. A se înțelege: nu-i vorba că mă așteptam ca respectivele să fie niște cărți proaste, căci nu le-aș fi citit, însă nici o surpriză atât de plăcută n-am crezut că îmi vor fi.

*

Locul 5: Alter.ego de Ana Mănescu 

*mai multe despre carte am scris aici

Nu-mi amintesc să fi trecut Alter.ego în reading list-ul meu pe 2016, însă cartea mi-a fost dăruită de către editură alături de alte cărți pe care le-am cerut la momentul respectiv. Am răsfoit-o din curiozitate și, până să-mi dau seama, deja o citeam plină de nesaț, cu un creion într-o mână și bilețele colorate în cealaltă. Din păcate, cartea a rămas în biblioteca de acasă așa că nu vă pot arăta cât de mult am iubit-o (la mine, numărul de stick notes agățate de pagini sunt, de cele mai multe ori, indicatori relevanți pentru cât de mult am îndrăgit respectivul volum).

*puteți cumpăra cartea de aici sau de aici

*

Locul 4: Deviații de stereo de Ioana Cristina Casapu

 

Felul în care a ajuns Deviații de stereo în biblioteca mea este, în sine, o poveste frumoasă. Eram la primul meu târg alături de Bookletta, unul de fashion mai exact – Detox Market. Am aflat că în câteva ore se va pune de o lansare în cadrul spațiului și am mers să trag cu ochiul, curioasă despre ce e vorba. De autoare n-am dat imediat, însă, lângă cărți era trecut prețul pe un bilețel: 2,5 lei. Am crezut, firește, că e o glumă, așa că am întrebat cât costă cartea până la urmă. 2,5 lei. Am luat două exemplare, unul de dăruit când voi simți că i-am găsit cititorul-pereche, ambele cu autograf. Poate punem de un concurs în viitorul apropiat, cine știe? Revenind la carte, am început să o citesc chiar în timpul târgului și am terminat-o pe tren, în drumul spre casă.

*

Locul 3: Tipul din filme nu există de Bogdan Stoica

16106585_1868006096790114_1263337227_o

Aici mi-a atras atenția descrierea, încă de când s-au lansat precomenzile pentru carte. Nu mai știu cum am ajuns la carte, căci nu-l știam pe Bogdan, însă m-a dat puțin înapoi faptul că era, până la urmă, cartea unui blogger. Apoi atitudinea autorului m-a cucerit complet: el nu se auto-intitula scriitor și recunoștea cu franchețe că, dacă unele din textele pe care le citești în carte îți par cunoscute, este pentru că sunt textele de pe blog. Și mi-a plăcut atât de mult sinceritatea asta încât m-am lăsat convinsă să citesc cartea. E de un umor de calitate, genul de texte care-ți fac dimineața mai bună în metrou, care te fac să arăți ca un idiot pentru că nu te poți abține să nu râzi. Tipul din filme e acea carte despre care vorbești continuu prietenilor imediat ce ai citit-o și le-o recomanzi insistent.

* puteți cumpăra cartea de aici sau de aici

*

Locul 2: Fata care s-a jucat cu focul de Stieg Larsson (Millenium #2)

16010316_1868005836790140_677867369_o

Bun, aici trișez puțin pentru că romanul se află și în top, însă nu mă pot abține. Am făcut rost de el printr-un schimb de cărți, înainte de a începe să citesc primul volum. După ce am început seria, nu pot spune că am fost dată pe spate, primul volum e puțin încâlcit și parcă acțiunea se desfășoară prea greu, deși finalul e mind-fuck. Nu știu exact ce m-a convins să-l citesc, însă stilul și acțiunea m-au captivat atât de tare încât am terminat monstrul de aproape 800 de pagini în două zile. Exact! Aproape că n-am mâncat și, cu siguranță, n-am ieșit din camera de cămin, dar a meritat din plin.

Puteți cumpăra cartea de aici sau de aici

*

Locul 1: Înainte să te cunosc de Jojo Moyes

15991561_1868005716790152_493982383_o

Se vorbea atât de mult despre cartea asta încă de dinainte de a fi tradusă în română, încât eram aproape sigură că e o carte proastă. Wrong! Nu-mi place să generalizez, dar, în ultima vreme, sunt puțin mai atentă la genul de cărți pe care le citesc chiar toți. Nu o singură dată am avut parte de dezamăgiri majore. Contrar așteptărilor, n-am întâlnit o poveste de dragoste de genul chick-lit, ci o carte care a reușit să mă facă să-mi pun multe întrebări și să reflectez la ea mult timp după ce am citit-o. De ce? Găsiți răspunsul în recenzie.

Puteți cumpăra cartea de aici sau de aici

Special mention: Eu sunt femeie de Maria Cristiana Tudose

Un loc special în lista cărților care m-au impresionat plăcut în acest an ocupă și Eu sunt femeie. Deși am notat romanul de debut al Mariei cu 3/5 stele spre deosebire de cărțile de mai sus care sunt, în mare parte, notate cu 4 sau 5 stele, m-a bucurat apariția acestei cărți, dar și faptul că am putut să o citesc imediat după lansare. Cu ocazia lansării, am cunoscut-o și pe Maria, o femeie minunată care mi-a lăsat o impresie plăcută: aceea că ea scris, într-adevăr, cu sufletul. Modestia de care dă dovadă autoarea, dar și emoțiile pe care mi le-au transmis câteva dintre frazele cărții, fac din Eu sunt femeie una dintre cărțile care mi-au întrecut așteptările în 2016. 

One thought on “Top 5 cărți care mi-au întrecut așteptările în 2016

Spune-ți părerea

