#recomandaredecarte · Chestii livrești

#recomandaredecarte: Curaj cât trebuie de Cheryl Strayed

DESPRE CURAJ CÂT TREBUIE DE CHERYL STRAYED (MINI-MANUAL CU INSTRUCȚIUNI PENTRU SUFLET)

*

curaj-cat-trebuie-cheryl-strayed-editura-publica-publica-extra

Curaj cât trebuie este o minune de cărticică lansată în anul 2016 la Editura Publica. Știam că o să-mi placă înainte să o pot răsfoi măcar pentru că întotdeauna mi-au plăcut acele cărți care spun multe în foarte puține cuvinte. În plus, în ceea ce o privește pe Cheryl Strayed, aveam de ceva vreme pe listă cartea Sălbăticie (pe care, apropo, tot n-am reușit să o citesc).

Cartea este scrisă într-un stil direct și e genul acela de lectură care te face să exclami un sincer: Aveam nevoie să-mi spună cineva asta! De fapt, este vorba despre o selecție de scurte citate și mesaje motivaționale, toate aparținând scriitoarei.

“Atunci când ne identificăm cu ceea ce a spus sau a scris altcineva, îi folosim vorbele ca mod de a ne articula propriile voci lăuntrice, nu doar ca formă de admirație pentru vocile lor.”, motivează autoarea într-o scurtă prefața a cărții. Și chiar asta face cartea lansată la editura Publica: ne dă posibilitatea de a ne articula propriile voci lăuntrice.

De regulă, nu-mi plac mesajele motivaționale, însă pentru citatele de orice fel am avut dintotdeauna o pasiune. Au fost pasaje în care m-am regăstit, dar și pasaje care m-au făcut să mă gândesc pentru prima dată la anumite lucruri.

Nu-i deloc o carte care să te învețe cum să… De altfel, n-am apreciat niciodată cărțile de genul cum să devii bogat sau cum să-ți sporești încrederea în tine. They’re just not for me!

Un sfat din partea mea? Citește-o! 

Și, pentru că este, totuși, o colecție de citate, vă las mai jos 3 dintre citatele care mi-au plăcut cel mai mult (deși cartea este plină de bilețele colorate).

Știi ce se întâmplă când îți dai seama că vei reuși nu în ciuda pierderilor și a suferințelor, ci mulțumită lor, că nu ai fi ales lucrurile care ți s-au întâmplat în viață, dar că ești recunoscător pentru ele, că vei ține pentru totdeauna în mâini vasele goale, dar că ai capacitatea de a le umple? Te vindeci.

P.S: cartea e plină de întrebări care te vor face să privești în interiorul tău pentru a căuta răspunsurile, așa că te sfătuiesc să o citești în liniște și să-ți dai timp să te gândești la ceea ce citești. Deși este o lectură ușoară, nu mi s-a părut deloc superficială.

Cele mai multe lucruri se vor rezolva până la urmă, dar nu toate. Uneori o să lupți cât de tare poți, dar o să pierzi. Uneori o să te agăți strâns de ceva anume, dar o să-ți dai seama că nu ai de ales și că trebuie să renunți.

Eu am primit cartea de la editură (mulțumesc pentru șansa de a avea în bibliotecă așa o minune de carte pentru suflet!), dar tu o poți cumpăra de AICI, AICI sau AICI

Cel mai mare adevăr nu stă în mărturisire, ci în lecția învățată.

 

One thought on “#recomandaredecarte: Curaj cât trebuie de Cheryl Strayed

Spune-ți părerea

