Studenție & Carieră

Care-i treaba cu Managementul carierei?

*

Facultatea mi-e pe terminate, iar eu sunt fericită nevoie mare să scap închei încă un capitol din viața mea. V-am povestit deja că nu vreau să fac presă și probabil știți că nici FJSC-ul nu m-a dat pe spate. Pot număra pe degete cursurile și profesorii care, în trei ani de facultate, m-au făcut să simt că nu-mi pierd timpul. De ce n-am ales eu altă facultate? Asta e o temă pe care vreau să o abordez curând într-un articol.

Nu mă așteptam să am mari surprize legate de al doilea semestru din anul III de FJSC. Mi se pare că deja le-am văzut pe toate și eram convinsă că voi repeta deja câteva dintre materii (sub altă denumire, desigur). Lucru care s-a întâmplat, firește. Cum era aia? Noi suntem de la FJSC, de la FJSC, de la FJSC… (până și imnul facultății o anunță)

Însă, pe final de facultate, mi-am propus să fiu ceva mai deschisă la experiențe și să încerc să iau tot ce-i mai bun de la fiecare om pe care îl am în față. Nu-mi iese de fiecare dată, dar asta e o discuție diferită. Al doilea plan, dacă pot să-i zic așa, pentru ultimul semestru de FJSC a fost să mă concentrez cât pot de tare pe cele două job-uri (da, între timp am mai adăugat o colaborare, detalii pe facebook curând) și să merg la cursuri și seminare doar în măsura în care prezențele îmi asigură intrarea în licență.

Am divagat cam mult, mi se pare. Ce voiam să vă spun este că în orarul meu din acest semestru figurează și o materie denumită managementul carierei. Nu mi se pare prea interesantă nici măcar după denumire, trebuie să recunosc. N-am fost la curs pentru că este pus taman la opt dimineața, oră la care mi-e aproape imposibil să ajung, pentru că tind să lucrez până seara târziu și (încă) încerc să am un program de somn relativ normal.

Seminarul de managementul carierei are loc din două în două săptămâni (Slavă Domnului!). Vineri după-amiază, când sunt deja fie prea obosită ca să îmi dau interesul, fie în febra deadlineurilor, suficient încât să nu mă pot concentra pe nimic altceva.

Aș fi preferat să fac orice altceva în intervalul 16 – 18 în această vineri. Dar am ales să merg la seminar, să văd despre ce e vorba. Și n-o să vă vină să credeți cât de mult mi-am îmbogățit experiența și cunoștințele! Citiți mai jos ceva absolut senzațional despre desfășurarea acestui seminar! După cum urmează…

*

Disclaimer: am încercat să fiu serioasă, chiar am încercat, dar nu mi-a ieșit

*

  • voi învăța să fac un cv europass; mi se pare just să învăț asta în anul III de facultate și din moment ce toate agențiile de publicitate și pr unde aș putea să aplic iubesc cv-urile de cinci pagini în care le povestești despre olimpiade, ce materii ai studiat în liceu, faptul că ești sociabil și că ai luat bacul cu notă mare
  • voi învăța să fac o scrisoare de intenție (mulțumesc FJSC pentru că mă faci să retrăiesc orele de limba română din liceu!)
  • îmi voi face un plan de carieră în care o să-mi imaginez un parcurs pe care probabil nu o să-l urmăresc pentru că piața este dinamică, iar oportunitățile de care o să mă bucur la un moment dat nu sunt chiar atât de previzibile pe cât ar vrea titularul acestui curs

*

În primul seminar aflat ce-aș putea să ajung terminând FJSC-ul (adică lista aia care probabil apare și pe site și unde sunt trecute job-uri mai mult sau mai puțin atractive) și am vorbit despre ce îmi doresc eu să fac când o să fiu mare și ce calități mă recomandă. Între timp, îmi pot imagina cel puțin cinci lucruri mai interesante pe care le pot face pentru cariera mea în acest interval orar de două ore.

Întrebarea rămâne: care-i treaba cu Managementul carierei și de ce acum FJSC?! 

Spune-ți părerea

