Chestii personale

Lipsa de inspirație sau cum e cu plagiatul prin blogosferă

Dacă mă urmăreați pe Blog pentru suflet știți că nu prea am mai scris de câteva luni. De ce? Cu toată sinceritatea vă spun că n-am mai avut cine știe ce inspirație. Iar când au fost momente în care, totuși, am scris ceva bun, am inclus textul respectiv în manuscrisul la care lucrez.

În seara asta mi-am dat seama că am fost tare proastă. Păi cum să zic eu că sufăr de lipsă de inspirație când sunt atâtea bloguri românești de pe care să te inspiri? Și nici nu-ți trebuie mare filosofie să tragi cu ochiul în grădina altuia și să schimbi frazele cât să nu se prindă google că nu ești chiar atât de original pe cât vrei să pari.

Articolul despre diferența între bărbați a fost unul tare mediatizat la vremea aia. Printre altele a fost distribuit de câteva mii de ori și mi-a adus peste 200 k vizualizări. Am primit tot soiul de reacții: de la mesaje frumoase și până la înjurături.

Dar, ca orice articol publicat în blogosferă, s-a pierdut, cumva, printre miile de articole mai bune sau mai puțin bune. Iar eu am rămas doar cu bucuria că, în fiecare zi, cineva dă de el printr-o căutare organica. Ba chiar l-am și tradus în engleză la un moment dat.

Duminică seara, ca tot omul, pe facebook, să văd ce mai postează prietenii. Și așa dau peste articolul „Între bărbatul care te vrea și cel care ar face orice să te aibă există o mare diferență”. Nu, normal că n-are nicio legătură cu articolul meu care se numește Există o mare diferență între bărbatul care te vrea și cel care ar face orice să te aibă. Ziceam și eu așa, să mai scriu ceva pe blog, total nejustificat.

titlu articol plagiat

Și pe cuvânt că treceam cu vederea dacă omul ăsta n-ar fi scos deja două cărți (sau trei? nu știu). Și tare mă întreb de unde-i tot vine inspirația și cât de ușor ne-ar fi să dăm peste peste sursele lui de inspirație. Nu că m-aș complica. Era așa doar o curiozitate personală: care-i echivalentul cuvântului plagiat atât de folosit în mediul academic dacă toată treaba se mută în online? Nu de alta, dar pe mine profesorii de la FJSC m-au învățat că, o idee a unui autor spusă cu alte cuvinte nu e ideea mea doar pentru că am exprimat-o schimbând ordinea cuvintelor în frază.

Oricum, sunt convinsă că cititorii mai sus amintitului nu-și vor da seama, că-s prea mică și neînsemnată eu ca să-mi fi citit articolul. Iar citatul original nu-mi aparține. Nici n-am zis asta vreodată. Dar parcă prea mare-i coincidența de conținut!

Și, ah da, uitasem! Așa vorbește bărbatul care învață blogosfera cum să-și iubească femeia:

marcu2

Spune-ți părerea

