Chestii personale

”22 e vârsta la care…” – scrisoare pentru copilul care am fost

14.4

De acum înainte, de fiecare dată când cineva mă va întreba ce vârstă am voi răspunde „22”. Și îmi dau seama că, parcă ieri spuneam că am 18 ani, apoi 19 și tot așa. Dar copilul meu interior nu s-a gândit niciodată cum va fi la 22 de ani. La 18, da. La 20, da. Și poate și la 25. Dar vârstele astea cumva intermediare nu le-a pus la socoteală.

*

Scrisoare pentru copilul care am fost

*

Dragă copil,

*

Nu te-ai întrebat cum va fi la 22 de ani, dar eu îți voi răspunde. Tu erai preocupat mereu de cifrele astea rotunde care ți se părea ție că spun povești. Iar 22 era așa… o alăturare a lui 2. Vârstă de 2 ani despre care nici măcar tu nu-ți aduci aminte prea multe lucruri.

Dar lasă asta! Și ai răbdare măcar zece minute să citești, să afli, să te bucuri. Promit că o să te bucuri!

22 e vârsta la care, pentru părinții tăi rămâi încă un copil, dar tu știi că a venit timpul să te desprinzi. E vârsta la care vacanțele lungi se transformă în concedii scurte, weekendurile în prelungiri ale săptămânii, mult doritele ore de joacă în mult dorite ore de relaxare. 22 e vârsta la care începi să înțelegi că nu lucrurile pe care le cumperi îți aduc fericirea, ci oamenii de care te înconjori.

22 e vârsta la care nu mai vrei să întâlnești oameni amuzanți, ci oameni inteligenți, de la care să ai ce învăța. 22 e vârsta la care experiențele acumulate se transformă în lecții. 22 e atunci când înveți să renunți uneori la ego și să îți ceri iertare atunci când greșești.

22 e vârsta visurilor și a lui „orice e posibil”. E vârsta la care ai puterea să-ți faci planuri și să te ții de ele. E vârsta la care încă îți dai voie să visezi, dar ai întotdeauna un plan în buzunar. Și un drum pe care ai început să mergi deja și pe care nu-l vei abandona.

22 e la vârsta la care, dacă ai un om al tău, îl iubești nu pentru cum arată, ci pentru cum simte. Și pentru cum (se) simte îmbrățișarea lui. Pentru că, deja până la 22 de ani vei știi că, la finalul zilei și al războaielor, nimic nu vindecă mai rapid și mai frumos decât iubirea reciprocă.

Să-ți spun un secret? Oh da, știu cât îți plac secretele. Am fabulat totul! Nu știu despre ce e acest 22, abia acum îl descopăr. Dar promit să-ți scriu imediat ce aflu. Până atunci ți-am spus doar despre ce aș vrea eu să fie.

*

*

credit foto

2 thoughts on “”22 e vârsta la care…” – scrisoare pentru copilul care am fost

  1. Un articol superb! Sunt sigură că te vei distra de minune și la 22 și la 23 și tot restul vieții, iar concepțiile ți se vor schimba mereu! Eu am făcut 26 și nu mai sunt nimic din ce eram la 22 și probabil că la anul voi fi altfel decât acum,

    Like

    1. Mulțumesc! Tot ce e posibil. Chiar și anii de facultate m-au schimbat foarte mult. Dar îmi place să scriu tocmai pentru a avea unde să mă întorc peste un an, doi, cinci sau poate zece.

      Like

Spune-ți părerea

