La pas prin București & Evenimente · Viața în București

Cum a fost la atelierul de scriere creativă

bb18c69c8ac58fde50c02e6cf30e203d

*

Pe 21 mai ne-am întâlnit pentru a doua oară la un atelier de scriere creativă, la Hidden. Deși am fost în număr mai mic (am dat vina pe multitudinea de evenimente care au loc în oraș în fiecare weekend), întâlnirea a fost una tare plină de inspirație și good vibes.

Ce mi-a plăcut întotdeauna la ateliere de acest gen este că adună împreună oameni aparent diferiți. Și, mai mult decât atât, fiecare cuvânt sau temă este interpretat diferit de fiecare dintre participanți.

Astăzi am aflat că, pentru unii, dor înseamnă copilăria pierdută, în timp ce pentru alții  este un cuvânt intraductibil. Uneori este despre un loc, iar alteori despre o persoană. La fel și cum verbul ,,a pierde” poate fi în același timp despre un animal pe care l-ai iubit sau despre toate lucrurile stupide pe care le auzi când te desparți de cineva. Și tot așa cum fericirea poate fi zâmbetul omului iubit sau puterea de a spune nu.

Tocmai mozaicul ăsta de stări și scriituri îmi dă energia să organizez astfel de evenimente. Astăzi m-am întrebat despre ce e de fapt. Dacă e despre promovare sau despre a ieși din bula mea de confort. Într-o oarecare măsură este și despre asta. Dar mai mult de atât este despre oamenii frumoși pe care îi întâlnesc în cadrul atelierelor și despre textele care rămân.

La final, am făcut un tur de masă și i-am rugat pe fiecare dintre ei să-mi spună o idee cu care va pleca acasă. Două răspunsuri mi-au atras atenția. Primul, acela că, mai important decât ideile spuse în mod clar, sunt ideile nespuse și faptul că, ascultând textele citite de ceilalți, se nasc idei noi, iar asta dă o valoare mai mare întâlnirilor. Al doilea, acela că, oamenii au întotdeauna impresia că nu sunt suficient de buni, iar genul ăsta de ateliere le dau încredere că pot scrie. Iar dacă iubesc ceva mai mult decât orice, acel lucru e să motivez oamenii să creadă mai mult în ei!

 

Spune-ți părerea

