Studenție & Carieră

De ce nota de la bac nu contează

un blog de idei (6)

Astăzi newsfeed-ul meu a fost invadat de discuții despre notele la bac. M-a apucat puțin nostalgia legată de momentul în care mi-am aflat notele și faptul că atunci chiar eram fericită și apoi mi-am dat seama de un lucru: nota de la bac nu m-a ajutat cu nimic.

Dacă despre nota de la licență s-ar putea să te întrebe câțiva angajatori mai curioși din fire sau care, întâmplător, au terminat aceeași facultate, nota de bac va fi uitată cu deșăvârșire. De altfel, eu nici nu mai țineam bine minte media mea atunci când am început să scriu acest articol așa că a fost nevoie să îmi caut diploma în sertar pentru a mă convinge.

*

N-ai luat peste 9 la bac? Nu-i deloc un motiv de supărare. 

Da, media mea de bac a fost sub 9 (8,86 mai exact), iar lucrul ăsta nu m-a afectat câtuși de puțin.

Desigur, media de la bac contează dacă dai admitere la o facultate care face departajarea astfel, dar dincolo de asta, chiar nu îți va afecta cu nimic parcursul profesional.

De fapt, sunt șanse foarte mari ca, într-un an de-acum, doar facebook memories să-și amintească ce notă ai luat tu. Și maică-ta, probabil, dacă ai luat o notă mare.

Eu, de exemplu, am luat 9,80 la mate. Dacă mi-ai pune în față un exercițiu similar celor pe care le-am rezolvat perfect la bac probabil că nu aș avea habar să îl rezolv. De ce? Pentru că nota de la bac se bazează pe niște noțiuni învățate pe de rost și care, cel mai probabil, nu îți vor fi niciodată cu adevărat folositoare așa că, mai devreme sau mai târziu, vei uita complet de ele.

*

În încheiere mai am de zis doar atât: felicitări vouă, celor care ați luat bacul, indiferent de nota obținută! Într-un an de-acum sutimile care v-au departajat de colegi (care au luat note mai mari sau mai mici) nu vor face nicio diferență între voi.

 

Spune-ți părerea